KAT Percussion KT3 review

Er is een nieuwe elektrisch drumstel beschikbaar en hij lijkt ontwikkeld om te vallen tussen de “instapniveau, prijspunt-is-koning” kits en de “bespaar geen kosten of functies” monster apparaten. De 6-delige KAT KT3 biedt een aantal van de belangrijkste high-end kenmerken: dubbelzonige drum en bekken pads die groot genoeg zijn om een echte speler gevoel te geven; tal van kits (70), geluiden (550) en liedjes (100), welke alle de veelzijdigheid bieden die je mogelijk ooit nodig zou kunnen hebben; en zowel MIDI en USB2 verbindingen om te koppelen met de wondere wereld van workstation en software voor live optredens. Maar in plaats van het aanbieden van een groot aantal uitgebreide en misschien ingewikkeld functies die je mogelijk nooit zal gebruiken, lijkt de KT3 alle essentiële dingen op het gebied van zowel de hardware als de software afdelingen te leveren. De prijs van deze kit ligt rond de €1.000, waardoor hij rechtstreeks concurreert met kits van enkele andere bekende fabrikanten. In deze KAT Percussion KT3 review zullen we uitgebreid kijken wat hij zoal te bieden heeft.

KAT Percussion KT3 review:

Voldoende pads

Goedkope KAT Percussion KT3 ReviewMet de twee-omhoog/twee-omlaag configuratie, biedt de KT3 voldoende speeloppervlaktes om te voldoen aan je creatieve driften. Onze testkit had 11″ pads voor de snaar en twee lagere toms, 9″ gemonteerde toms en een 9″ kick toren (groot genoeg voor een dubbelpedaal).

Snaar en tom pads zijn geschikt voor het activeren van twee afzonderlijke geluiden op de head en hoop. De ride bekken is 14″ in diameter, terwijl de twee crashes en de hi-hat pads 12″ zijn. KT3 crashes bieden dubbele zones op de bell en bow met choke vermogen (choking de cimbaal stuurt aftertouch via MIDI), terwijl de ride dezelfde twee zones heeft zonder de choking optie. De hi-hat kan in combinatie met de controller pedaal reageren op de open, half-open, gesloten en pedaal gesloten posities en zelfs een splash is mogelijk. Dat is ongeveer alles wat je nodig hebt van een goede hi-hat controller.

Deze pads zijn van rubber en zelfs een beetje stiller dan sommige andere rubberen pads waar we meegespeeld hebben – een belangrijke overweging voor degenen die een oefen kit voor hun appartement of kamer willen hebben. Zelfs de bas drum klopper is aangepast voor stille werking (alhoewel een bas drumpedaal niet meegeleverd wordt bij alle kits).

Wij vonden het gevoel van de pads fijn. Niet te hard en niet te zacht – een soort van goudlokje van elektronische pads. Hun witte kleur is een leuke afwisseling van het formele zwart dat je overal ziet.

We detecteerde geen crosstalk tussen de rims en de pads. We speelde het rim geluid zo hard als we konden en kregen nooit een signaal van het head geluid. We ervoeren af en toe wat cross-talk tussen de rechter crash bekken en de laagste tom (wat uiteraard overgebracht wordt door middel van de rack), maar een snelle aanpassing van de pad besturingen loste dat probleem snel op.

Goedkoopste KAT Percussion KT3 Review

Stevige rack

KAT heeft metalen buizen en plastic koppelingen gecombineerd voor de bouw van het KT3 rack – maar maak je geen zorgen over de plastic onderdelen. Het plastic lijkt van hoge kwaliteit te zijn en biedt een stabiliteit die ervoor zorgt dat je instrument blijft staan.

Het rack ontwerp is typisch voor een kit van deze grootte met kruisende buizen langs de voorzijde en zijkanten en een arm houdt de snaar pad vast. Pad bevestigingen zijn verstelbaar langs de lengte van de buis en kunnen draaien om in een comfortabele hoek geplaatst te worden. Alle drie bekken bevestigingen worden geleverd met boom armen voor aanvullende plaatsingsopties. De kick toren is vrijstaand – je zal een pedaal met podium pinnen moeten gebruiken om te voorkomen dat de eenheid wegglijdt.

Een kabel verbindt de pads met het brein en bevat verbindingen voor negen van de ingangen, met individuele aansluitingen voor Tom 4 en Crash 2. Met elk van de kabels duidelijk aangeduid en op logische lengtes gesneden, zijn de connecties van het rack schoon en eenvoudig. De kit wordt geleverd met een paar klittenband riemen zodat je de kabels strak tegen het rack kan plaatsen, wat voor een nog strakkere visuele presentatie zorgt. En nu we het toch over het visuele aspect hebben – tussen de geborsteld aluminium afwerking van de leidingen, grimmige witte pads en heldere rode bekken boom adapters en vleugelmoeren, onderscheidt deze opstelling zich.

Het brein van de KAT Percussion KT3

Het brein van de KT3 is helder en schoon met de verschillende aanpassingsgebieden gegroepeerd in clusters. Op de bovenste helft van de eenheid vind je de aan/uit knop gegroepeerd met de volumeknop; de sequence start/stop-knoppen gegroepeerd met de opslaan knop; en de programmeringsknoppen gegroepeerd met de pagina/selecteer knop. De onderste helft heeft tempo, spelen/oefenen en hulpprogramma knoppen samen aan de rechterkant en de klik, opnemen, en drum uit knoppen aan de linkerkant. In het centrum vind je de specifieke instrument selecteer knoppen voor elke drum en bekken pad in de kit.

Globale bewerkingen beïnvloeden de hele kit in plaats van elk afzonderlijk geluid. Deze besturingselementen worden gebruikt om het algehele volume van de kit in te stellen, de ingebouwde reverb in of uit te schakelen en een drie-band EQ met aanpassingen voor hoge, midden en lage frequenties.

Elke klank kan worden bewerkt op het gebied van zijn instrument, volume, pan positie, toonhoogte (over een -8 tot + 8 bereik), en reverb hoeveelheid. Alhoewel dit niet een groot aantal variabelen is, zijn alle absoluut noodzakelijke aanpassingsmogelijkheden aanwezig.

Goedkope KAT Percussion KT3 Review

Geluiden en liedjes

De KT3 heeft genoeg geheugen voor 550 afzonderlijke geluiden, onderverdeeld in 56 kicks, 85 snaren, 165 toms, 38 rides, 118 crashes, 64 percussiegeluiden en 23 verschillende hi-hats. Al deze geluiden worden gecombineerd in 70 verschillende kits, met inbegrip van 45 presets geprogrammeerd in de fabriek die niet bewerkt kunnen worden. De andere 25 zijn gebruiker kits die een verscheidenheid aan programmeeropties bieden. Zoals je zou verwachten zijn de kits ontworpen om een breed scala aan traditionele muzikale stijlen te bieden, waaronder rock, funk, jazz, pop en blues, evenals de nieuwere stijlen zoals dubstep, house, breakbeat en hip-hop.

Als je van plan bent om de KT3 te gebruiken als een externe klankmodule voor een computer of andere MIDI/USB-controller, dan zal je 11 verschillende algemene MIDI drum sets en de volledige aanvulling van algemene MIDI ondersteuningsinstrumenten vinden.

Zo’n beetje elk elektronische kit wordt nu geleverd met een reeks meespeel liedjes voor het oefenen. De KT3 is geen uitzondering met 100 verschillende nummers, 20 beats, 12 ritmes en 10 verschillende patronen.

Je kan een bepaalde pad instellen om te fungeren als een liedje “start en stop” schakeling. Over het algemeen zijn de nummers die meegeleverd worden in het brein van de KT3 niet zo lang en ingewikkeld zoals bij sommige high-end kits, maar dat is te verwachten in deze prijsklasse.Beste KAT Percussion KT3 Review

Er zijn een aantal extra functies die gebruikt kunnen worden om te helpen bij het ontwikkelen van het gevoel voor tijd en ritmische nauwkeurigheid van een drummer, maar we vonden deze functie een beetje te eenvoudig en geschikt voor de meest basis beginners. Als je echt een beginner bent, dan kan dit een grote hulp zijn, maar voor degenen die al optreden hoef je hier geen aandacht aan te besteden.

De kwaliteit en het nut van elk geluid of geluidsset is echt een persoonlijke voorkeur, maar we moeten eerlijk toegeven dat we verrast waren door de algehele kwaliteit van het geluid voor een kit in deze prijsklasse tijdens deze KAT Percussion KT3 review. Opmerkelijk waren de bas drum en snaar drum samples. Alhoewel de andere goed waren, vonden we deze geluiden echt speciaal. Aan de andere kant waren de GM geluiden die gebruikt worden voor de achtergrond tijdens de meespeel liedjes enigszins dun en klonken erg “synth-achtig”. Deze nummers klinken oké voor persoonlijk oefenen, maar ze gaan geen prijzen winnen voor authenticiteit.

Het is belangrijk dat een kit van deze prijs een aantal van de besturingselementen heeft die je helpen het reactie en gevoel aan je exacte voorkeuren aan te passen. Een aangepaste pasvorm betekent dat het instrument op een natuurlijke manier speelt, wat je een aangename speelervaring geeft. Het “Utility” gebied laat je elke pad op het gebied van gevoeligheid, drempel, crosstalk, gevoeligheid curve en rim gevoeligheid aanpassen. Er is ook een correctie voor de gevoeligheid van de splash hi-hat. Met deze hoeveelheid flexibiliteit, zou je de KT3 aan je eigen voorkeuren aan moeten kunnen passen.

Conclusie van deze KAT Percussion KT3 review

Echt waar – zes drum pads en vier bekken pads, de meeste met dubbele zones, welke tot 18 speelbaar oppervlakken bieden. Met MIDI en USB is dit de minst dure manier die we kennen om een volledig professionele opname of live optreden instrument te krijgen dat niet speelgoed is. We moeten toegeven dat de KT3 niet de meest complete en geavanceerde e-kit op de markt is, maar we denken niet dat KAT van dit apparaat een vlaggenschip instrument wilde maken.

Combineer de KT3 met een laptop die een high-end percussie bibliotheek heeft (bijvoorbeeld BDF3) en je hebt een geweldig systeem. Of MIDI de KT3 in je klassieke drummachine en mix de geluiden van de kit samen met de geluiden uit de machine.

We zien geen reden waarom deze kit niet voldoende kan bieden. Je krijgt oppervlaktes, een solide constructie, een sterke drum en percussie geluidsset en alle essentiële onderdelen om te oefenen, live te spelen of hem te gebruiken als een drum set controller in een opname situatie.

We hopen dat je genoten hebt van deze KAT Percussion KT3 review.

7 Totale Score

Echt waar - zes drum pads en vier bekken pads, de meeste met dubbele zones, welke tot 18 speelbaar oppervlakken bieden. Met MIDI en USB is dit de minst dure manier die we kennen om een volledig professionele opname of live optreden instrument te krijgen dat geen speelgoed is.

Gebruikers Beoordeling: 3.16 (19 votes)