Behringer XD8 review

Met de Behringer XD8 heb je de mogelijkheid om zowel stil als live te spelen. Het drumset bestaat uit een HD110USB module, welke 123 drum, bekken en percussie geluiden organiseert in 10 fabriekspresets, met ruimte voor 5 gebruiker geprogrammeerde kits. Hij maakt gebruik van de High Definition Sampling (HDS) technologie van het bedrijf, welke ontwikkelt is om een authentiek, akoestisch drum gevoel te geven. Dankzij zijn dubbelzonige gebruiksmogelijkheid, maakt de snaar pad drum head en rim speeltechnieken mogelijk. Om je te helpen met het oefenen heeft de geluidsmodule een ingebouwde sequencer en ook een audio ingang welke het mogelijk maakt om met liedjes van een mobiel apparaat mee te spelen. De USB uitgang van de module maakt het mogelijk om de XD8 te gebruiken om virtueel instrument software te besturen en de ingebouwde geluiden van de unit. In deze Behringer XD8 review zullen we kijken wat hij nog meer te bieden heeft.

Behringer XD8 review:

Direct klaar uit de doos

Behringer XD8 ReviewBehringer weet hoe veel je van spelen houdt, dus ze hebben hun XD Serie drumkits ontwikkelt voor snel in elkaar zetten zonder gereedschap. Haal de kit uit de doos, positioneer de drum en bekken pads hoe je het fijn vindt en sluit de unit aan op het netstroom – het is echt zo simpel. En wanneer je klaar bent met spelen, dan kan je de kit in elkaar klappen en achter de bank of onder je bed opbergen.

Authentiek gevoel

De manier waarop drums voelen is een van de belangrijkste factoren, vooral voor drummers die elektronische drums gebruiken om te oefenen en dan teruggaan naar een akoestische kit voor live optredens. Dus Behringer heeft de pads een natuurlijk rubberen oppervlakte gegeven, welke het gevoel van een echte kit nabootst en een foutieve activering minimaliseert. Al hun kits hebben stevige, uitstekende aluminium frames, welke een solide fundering bieden voor de drum en bekken pads.

Geluidskwaliteit Behringer XD8

Makkelijk instellen en gevoel zijn belangrijk, maar hoe klinkt dit setje? Dankzij hun uitgebreide bibliotheek van studio en live drum, percussie en bekken geluiden, hebben XD serie drums een collectie van pro geluiden waar je uit kan kiezen. En als dat nog steeds niet genoeg is, dan kan je altijd nog gebruik maken van de MIDI mogelijkheid om je eigen bibliotheek op te bouwen via externe MIDI geluidsmodules. Daarnaast kan je je favoriete kits programmeren en opslaan, zodat je ze snel en makkelijk terug kan halen.

Beste Behringer XD8 Review

Features Behringer XD8

Akoestische drums klinken fantastisch, maar kunnen geluidsproblemen veroorzaken, vooral in een kleine club of wanneer je laat in de avond moet oefenen. XD drum kits bieden een volume oplossing, zodat je het niveau aan kan sturen en nog steeds je behoefte om te spelen kan bevredigen. Je kan oefenen met de ingebouwde metronoom of met je favoriete liedjes meespelen dankzij de Aux inputs en USB connectiviteit. Er zijn voldoende uitgangen beschikbaar, waaronder eentje voor een koptelefoon (je buren zullen je dankbaar zijn), stereo en mono main outs en USB/MIDI voor het verbinden van externe geluidsmodules.

• 8-delig elektronisch drum set met HDS110USB geluidsmodule;
  • 10 fabriekspresets plus 5 drum sets die ingesteld kunnen worden door gebruikers;
  • USB interface om te verbinden met elk virtueel instrument en drum software (niet meegeleverd);